Privacy statement

Privacyverklaring P&V Group

Laatst bijgewerkt: 1 november 2025

Wanneer u onze websites bezoekt, verzamelen wij waar nodig uw persoonlijke gegevens. Deze worden door ons verwerkt voor de doeleinden waarvoor we uw gegevens nodig hebben. Omdat wij net zoals u belang hechten aan deze gegevens, doen wij er dan ook alles aan om ze veilig te bewaren en u op de hoogte te houden waarvoor we uw gegevens wensen te gebruiken. In het bijzonder willen wij de gegevens van o.a. onze klanten, onderaannemers en leveranciers beschermen tegen onder meer verlies, lekken, fouten, onterechte toegangen of onrechtmatige verwerkingen.

Wij vragen dat u deze Privacyverklaring aandachtig leest. Deze bevat namelijk essentiële informatie over hoe uw persoonsgegevens worden verwerkt en waarvoor. Door het meedelen van uw persoonsgegevens verklaart u uitdrukkelijk kennis te hebben genomen van deze Privacyverklaring en gaat u er eveneens uitdrukkelijk mee akkoord. Ook met de verwerking zelf.

Indien u hierover vragen hebt of indien er iets niet duidelijk is, neem dan gerust contact op.

Bedrijfsgegevens

Deze privacyverklaring geldt voor alle entiteiten binnen P&V Group:

  • P&V Group (Holding/Communicatie) – Industrieweg 10, 3550 Heusden-Zolder, België – BE 0788.296.531 – privacy@pnvgroup.be
  • P&V Panels NV – Industrieweg 10, 3550 Heusden-Zolder, België – BE0838.329.428 – privacy@pnvpanels.be
  • Cirqui (serviceafdeling P&V Panels NV) – Industrieweg 10, 3550 Heusden-Zolder, België – BE0838.329.428 (P&V Panels) – privacy@pnvpanels.be
  • EBB (Elektra-Bree-Bordenbouw NV) – Kompellaan 9, 3600 Genk, België – BE 0435.352.727 – privacy@ebbnv.be
  • eReM BV – Merwedeweg 5, 3336 LG Zwijndrecht, Nederland – NL009753990B01 – privacy@erem.nl

Bij de verzameling en verwerking van uw persoonsgegevens respecteren wij de Europese regelgeving inzake bescherming van persoonsgegevens, evenals de Algemene Verordening Gegevensbescherming (“AVG”) of General Data Protection Regulation (“GDPR”) sinds haar inwerkingtreding op 25 mei 2018.

Op wie is deze verklaring van toepassing?

Deze privacyverklaring heeft betrekking op websitebezoekers, (potentiële) klanten, leveranciers/onderaannemers, sollicitanten en andere businesscontacten.

Welke persoonsgegevens verwerken we?

Naargelang uw activiteiten en uw relatie tot onze onderneming, deelt u ons de volgende gegevens mee:

  • Identificatie- en contactgegevens: voornaam, naam, aanspreektitel, functie, bedrijf, adres, e-mail, (gsm)nummer.
  • Zakelijke gegevens: BTW-/KvK-nummer, betaling- en facturatiegegevens, bestel- en contractinformatie.
  • Sollicitatiegegevens: CV, motivatie, LinkedIn-profiel, notities uit gesprekken, referenties (indien u die opgeeft).
  • Website-/IT-gegevens: IP-adres, device- en browserinfo, cookie-ID’s, logbestanden, formuliereninzendingen.
  • Aanwezigheids-/projectgegevens (waar wettelijk vereist, bv. 30bis, elektronische aanwezigheidsregistratie): eID/LIMOSA-nummer, werfregistraties.
  • Event-/marketinggegevens: voorkeuren, inschrijvingen voor nieuwsbrieven of events, interacties met campagnes.
  • Bezoekersgegevens: voornaam, naam, bedrijf, contactpersoon van de site, aankomst- en vertrekuur, nummerplaat (indien u deze opgeeft).

Wij wijzen u erop dat u de verantwoordelijkheid draagt voor alle gegevens die u ons verstrekt en dat wij vertrouwen op de juistheid ervan. Indien uw gegevens niet meer up-to-date zouden zijn, verzoeken wij u ons dit zo snel mogelijk te melden. U bent niet verplicht om uw persoonsgegevens mee te delen, maar u begrijpt dat het verlenen van bepaalde diensten of het samenwerken onmogelijk wordt wanneer u niet instemt met de verzameling en verwerking eraan.

Verwerkingsdoeleinden en rechtsgrond

5.1 Klantgegevens
In het kader van onze dienstverlening en onze activiteiten verzamelen en verwerken wij de identiteits- en contactgegevens van onze klanten en opdrachtgevers, hun personeel, medewerkers, aangestelden en andere nuttige contactpersonen. De doeleinden voor deze verwerkingen zijn de uitvoering van de overeenkomsten met onze klanten, het klantenbeheer, de boekhouding en direct marketingactiviteiten zoals het toesturen van promotionele of commerciële informatie. De rechtsgronden zijn de uitvoering van de overeenkomst, het vervullen van wettelijke en reglementaire verplichtingen (zoals bijvoorbeeld de 30bis-aangifte van werken) en/of ons gerechtvaardigd belang.

5.2 Gegevens van leveranciers en onderaannemers
Wij verzamelen en verwerken de identiteits- en contactgegevens van onze leveranciers en onderaannemers, evenals hun eventuele (sub)onderaannemer(s), hun personeel, medewerkers, aangestelden en andere nuttige contactpersonen. De doeleinden van deze verwerkingen zijn de uitvoering van deze overeenkomst, het beheer van de leveranciers/onderaannemers, de boekhouding en direct marketingactiviteiten zoals het toesturen van promotionele of commerciële informatie. De rechtsgronden zijn de uitvoering van de overeenkomst, het vervullen van wettelijke en reglementaire verplichtingen (zoals bijvoorbeeld de verplichte elektronische aanwezigheidsregistratie, de 30bis-aangifte van werken, de aanwezigheidslijst of andere verplichtingen bij overheidsopdrachten, enz.) en/of ons gerechtvaardigd belang (zoals voor direct marketing). Voor de elektronische aanwezigheidsregistratie worden in voorkomend geval tevens de E-ID-gegevens of het Limosanummer verwerkt. Voor direct marketingactiviteiten per e-mail (zoals een nieuwsbrief of uitnodiging voor events) zal steeds de toestemming worden gevraagd en kan deze ook op elk moment worden ingetrokken.

5.3 Gegevens van personeel
Wij verwerken de persoonsgegevens van onze werknemers in het kader van ons personeelsbeheer en de loonadministratie. Gelet op de specifieke aard ervan, wordt deze verwerking meer uitgebreid geregeld in een Policy Gegevensbescherming voor werknemers.

De gegevens van sollicitanten worden gedurende een periode van 1 jaar bewaard.

5.4 Andere gegevens
Naast de gegevens van klanten, leveranciers/onderaannemers en personeel verwerken wij ook persoonsgegevens van anderen, zoals mogelijke nieuwe klanten/prospecten, nuttige contacten binnen onze sector, netwerkcontacten, contacten van deskundigen, enz. De doeleinden van deze verwerkingen zijn in het belang van onze activiteiten, direct marketing en public relations. De rechtsgrond is ons gerechtvaardigd belang of in sommige gevallen de uitvoering van een overeenkomst.

Doorgifte aan derden

Bepaalde persoonsgegevens die door ons worden verzameld, zullen worden doorgegeven aan en mogelijk verwerkt worden door derde dienstverleners, zoals onze IT-, marketing-, en boekhoudafdeling, revisor, sociaal secretariaat evenals door de overheid (bijvoorbeeld bij de 30bis-aangifte van werken, de elektronische aanwezigheidsregistratie of het meedingen naar overheidsopdrachten).

De werknemers, managers en/of vertegenwoordigers van de hierboven vermelde dienstverleners of instellingen en de gespecialiseerde dienstverleners door hen aangesteld, dienen de vertrouwelijke aard van uw persoonsgegevens te respecteren en kunnen deze gegevens enkel gebruiken voor de doeleinden in het kader waarvan zij werden verstrekt.

Indien nodig kunnen uw persoonsgegevens worden doorgegeven aan andere derde partijen. Dit kan bijvoorbeeld het geval zijn wanneer wij geheel of gedeeltelijk gereorganiseerd zouden worden, onze activiteiten zouden worden overgedragen of indien wij failliet verklaard zouden worden. Ook is het mogelijk dat persoonsgegevens moeten worden doorgegeven ingevolge een gerechtelijk bevel of om te voldoen aan een bepaalde wettelijke verplichting. Wij zullen in dat geval redelijke inspanningen leveren om u voorafgaand te informeren over deze mededeling aan andere derde partijen.

Het is mogelijk dat één of meer van bovenvermelde derde partijen gelokaliseerd zijn buiten de Europese Economische Ruimte (“EER”). Er zullen evenwel alleen persoonsgegevens worden doorgestuurd naar derde landen met een passend beschermingsniveau.

Wij zullen uw persoonsgegevens in geen geval verkopen of commercieel ter beschikking stellen aan direct marketingbureaus of gelijkaardige dienstverleners, tenzij met uw voorafgaande toestemming.

Duur van de verwerking

De persoonsgegevens worden door ons bewaard en verwerkt voor een periode die noodzakelijk is in functie van de doeleinden van de verwerking en in functie van de (al dan niet contractuele) relatie die wij met u hebben. Klantengegevens en gegevens van leveranciers of onderaannemers zullen in elk geval na een termijn van tien jaar na het laatste contact uit onze systemen worden verwijderd, tenzij er een langere bewaartermijn is vereist of toegelaten of in geval van een lopend geschil waarvoor de persoonsgegevens nog noodzakelijk zijn.

Hoe zorgen wij voor de beveiliging van jouw gegevens?

We nemen passende technische en organisatorische maatregelen (toegangsbeheer, wachtwoorden en MFA, versleuteling waar zinvol, logging/monitoring, back-ups, contractuele verwerkersclausules, need-to-know-toegang, interne procedures en training). Toch kan geen enkel systeem absolute veiligheid garanderen; we beperken de risico’s en handelen incidenten conform ons datalekprotocol af.

Rechten

In overeenstemming en onder de voorwaarden van de Europese privacywetgeving en de bepalingen van de Algemene Verordening Gegevensbescherming of General Data Protection Regulation (GDPR) delen wij u mee dat u over de volgende rechten beschikt:

  • Recht op toegang en inzage: u hebt het recht om kosteloos kennis te nemen van de gegevens die wij over u hebben en na te gaan waarvoor deze worden aangewend.
  • Recht op rectificatie: u hebt het recht om rectificatie (verbetering) van je onjuiste persoonsgegevens te verkrijgen, evenals om onvolledige persoonsgegevens te vervolledigen.
  • Recht op gegevenswissing of beperking: je hebt het recht om ons te verzoeken uw persoonsgegevens te wissen of de verwerking ervan te beperken in de omstandigheden en onder de voorwaarden zoals bepaald door de Algemene Verordening Gegevensbescherming of General Data Protection Regulation. Wij kunnen de gegevenswissing of beperking weigeren van enige persoonsgegevens die voor ons noodzakelijk zijn voor het uitvoeren van een wettelijke verplichting, de uitvoering van de overeenkomst of ons gerechtvaardigd belang, en dit zolang deze gegevens noodzakelijk zijn voor de doeleinden waarvoor zij zijn verzameld.
  • Recht op overdraagbaarheid van gegevens: u hebt het recht de persoonsgegevens die u ons hebt verstrekt, in een gestructureerde, gangbare en machine-leesbare vorm te verkrijgen. U hebt het recht deze gegevens over te dragen aan een andere verantwoordelijke voor de verwerking.
  • Recht van bezwaar: u hebt het recht bezwaar te maken tegen de verwerking van uw persoonsgegevens wegens ernstige en legitieme motieven. Gelieve er evenwel rekening mee te houden dat u zich niet kan verzetten tegen de verwerking van persoonsgegevens die voor ons noodzakelijk zijn voor het uitvoeren van een wettelijke verplichting, de uitvoering van de overeenkomst of ons gerechtvaardigd belang, en dit zolang deze gegevens noodzakelijk zijn voor de doeleinden waarvoor zij werden verzameld.
  • Recht van intrekking van de toestemming: Indien de verwerking van de persoonsgegevens is gebaseerd op de voorafgaande toestemming, beschikt u over het recht deze toestemming in te trekken. Deze persoonsgegevens zullen dan enkel nog verwerkt worden indien wij hiervoor over een andere rechtsgrond beschikken.
  • Automatische beslissingen en profilering: wij bevestigen dat de verwerking van de persoonsgegevens geen profilering omvat en dat u niet aan volledige geautomatiseerde beslissingen wordt onderworpen.

 

Klachten?

U kan voormelde rechten uitoefenen door u te wenden tot :

Wij stellen alles in het werk om op een zorgvuldige en legitieme manier om te gaan met uw persoonsgegevens in overeenstemming met de toepasselijke regelgeving. Indien u toch van oordeel bent dat uw rechten geschonden zouden zijn en u binnen onze onderneming voor uw bezorgdheden geen gehoor zou vinden, staat het u vrij een klacht in te dienen bij:

  • België – Gegevensbeschermingsautoriteit (GBA)
    Drukpersstraat 35, 1000 Brussel – contact@apd-gba.be – +32 2 274 48 00 – gegevensbeschermingsautoriteit.be
  • Nederland – Autoriteit Persoonsgegevens (AP)
    Hoge Nieuwstraat 8, 2514 EL Den Haag – autoriteitpersoonsgegevens.nl – +31 70 8888 500

U behoudt ook het recht om naar de bevoegde rechtbank te stappen wanneer u schade lijdt door de verwerking van uw gegevens.

Cookies

Onze websites gebruiken cookies en gelijkaardige technologieën. Via Cookiebot beheren we voor alle sites uw toestemming en de plaatsing van cookies.

Wat doen we met cookies?

  • Essentiële cookies: noodzakelijk voor het functioneren van de site en worden altijd geplaatst.
  • Voorkeuren, statistiek en marketing: worden alleen geplaatst na uw toestemming via Cookiebot.

Cookiebot-consentbeheer

  • Bij uw eerste bezoek verschijnt een cookiebanner waarin u per categorie uw voorkeur kan aangeven.
  • U kan uw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken via het cookie-icoon/“Cookie-instellingen” dat onderaan de website beschikbaar is.
  • Cookiebot blokkeert automatisch niet-noodzakelijke cookies totdat u toestemming geeft en registreert het bewijs van uw keuze (conform de AVG).

Welke cookies plaatsen we?
De actuele lijst met cookies (naam, aanbieder, doel, bewaartermijn en type) is zichtbaar in de Cookiebot-pop-up onder ‘Details’. Omdat deze lijst kan wijzigen (bv. door updates of nieuwe functionaliteiten), publiceren we geen aparte cookieverklaring; Cookiebot toont steeds de meest recente informatie.

Browsers & instellingen
U kan cookies ook beheren of verwijderen via uw browserinstellingen. Houd er rekening mee dat het uitschakelen van (bepaalde) cookies de werking van de site kan beïnvloeden.

Derde websites

Onze websites kunnen links bevatten naar externe websites. Wij zijn niet verantwoordelijk voor de manier waarop die derden uw gegevens verwerken. Lees hun privacyverklaringen zorgvuldig.

Contact

Algemene privacyvragen / rechtenverzoeken
privacy@pnvgroup.be

Entiteitsspecifieke contactpunten